Rainy day - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Rainy day - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Rainy day

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 Juli 2017 | Denemarken, Kopenhagen

Vandaag mochten we even lekker uitslapen. Het ontbijt stond klaar tussen 7 en 10 en je mocht zelf bepalen hoe laat je naar beneden kwam om te gaan ontbijten. Mijn plan was om rond 9 uur op te staan zodat ik rond half 10 kon ontbijten. Ik werd alleen wakker om half 8 ondanks dat ik pas om kwart voor 1 in slaap viel. Even rustig wakker worden en omkleden om naar beneden te gaan. Ik ging samen met Rita, het Canadese meisje dat onder mij slaapt naar beneden om te ontbijten.

Er was genoeg voor iedereen. Van brood tot groente en fruit en van kaas tot muesli. Twee broodjes en een kop thee later gingen we weer naar boven om onze spullen te pakken. Ik had nog steeds in mijn hoofd dat ik vandaag weer de stad gingen verkennen in mijn eentje maar Rita en ik hebben de hele ochtend samen gelopen. Ondanks dat we het nooit mondeling hebben afgesproken.

We besloten eerst naar de overkant van het water te lopen. Via Nyhaven naar Christiania. Nyhaven is de duurste straat van Kopenhagen als je iets wil eten of drinken. Je kan er ook heerlijk zitten met je eigen lunch. Helaas hadden wij de pech dat het regende. Dus de felgekleurde huisjes langs het water zagen er maar grauw uit. Na een paar minuten lopen kwamen we in Christiania aan. Een stad binnen de grenzen van Kopenhagen waar mensen tax free leven op een soort van hippie style. Dus de wiet was goed te ruiken. Het was nog erg vroeg dus er was nog niet zoveel leven, want misschien ook wel beter is.

Daarna zijn we doorgelopen naar Vor Frelsers Kirke, een kerk met een gouden spiraal die je op zou kunnen lopen. Dit hebben we niet gedaan. We zijn er omheen gelopen aan de buitenkant en daarna weer weggegaan. Helaas regende het nog steeds en begon ook de wind aan te wakkeren.

We zijn 5 minuten in een koninklijk kasteel geweest maar we konden eigenlijk nergens bij dus we zijn maar weer verder gelopen. Toen kwamen we aan bij de winkelstraat, Strøget. Lego en Disney store gehad maar de regen hield maar niet op dus zijn we terug naar het hotel gelopen om even op te warmen voor we teruggingen voor de lunch.

Voor de lunch zijn we terug over het water gegaan. Daar zit Copenhagen street food. Een hal waar je allerlei soorten eten kunt halen om daar op te eten. Japans, Koreaans, Amerikaans, Frans, Italiaans en nog veel meer.. Ik ben gegaan voor een kipwrap met wat patat. Het was 100 kr (13€) en dat was het ook wel waard. De wrap was gigantisch en helemaal gevuld met groente en kip en daarbij nog een flinke hoeveelheid patat. Ik kreeg het niet eens op allemaal.

Daarna zijn we weer terug gelopen naar de hostel want om 3 uur moest Rita beneden zijn om te vertrekken naar de bierbrouwerij. Ik had de dag ervoor besloten niet te gaan maar had niet verwacht dat het weer zo slecht zou zijn dus ik heb toen zij weg was nog een tijdje binnen gezeten.

Ik ben nog even alleen naar de winkels geweest om nieuwe oorbellen te halen en om geld te wisselen. Want morgen gaan we rijden naar Oslo Noorwegen dus hebben we Noorse kronen nodig. Valuta nummer 3 zit in mijn portemonnee.

Het is pas 19.40 maar ik zit moe en voldaan in mijn bed dit te typen. Zo nog even eten en dan zien we wel wat er nog gebeurt vandaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 12895

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: