Ritje gemaakt - Reisverslag uit Gjøvik, Noorwegen van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Ritje gemaakt - Reisverslag uit Gjøvik, Noorwegen van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Ritje gemaakt

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

21 Juli 2017 | Noorwegen, Gjøvik

De dag begon weer heel saai net als alle andere. Aankleden, eten en koffer naar beneden. Ik had alleen niet heel erg goed geslapen door dat mijn gehele linkerkant en een deel van mijn rechterkant bont en blauw is door gisteren. Plus het is echt idioot licht in de ochtend hier in Noorwegen. Dus je wordt eigenlijk standaard heel vroeg wakker.

Om 8.15 zaten alle slaperige en hangover hoofden weer in de bus. Klaar om richting de ferry te gaan. Alleen was deze er niet. Dus moest Hayley met de mensen bellen en konden we uiteindelijk om 9.30 op de ferry door de Geiranger Fjords. De reis op het water was ongeveer een uur en het was kouder op het water dan dat ik verwacht had. Vooral als we in de schaduw voeren. Weer veel watervallen en op een gegeven moment heb je het wel gezien. Want alles is water, groen en stenen.

We zijn nog 15 minuten in het dorpje waar we aankwamen om souvenirs te kopen maar ik was zo dom om mijn portemonnee in de bus te laten liggen. Daarna was het de berg weer oprijden om verder te kunnen richting naar Lom. Onze middag stop en de plek met de eerste houten kerk. En een van de weinige die nu nog overeind staat. Na een korte break reden we door naar Lillehammer voor de bobsleerit.

We hadden in de bus de teams ingedeeld en nu kon de fun beginnen van de bobsleerit. De eerste kregen een goude medaille dus de competitiedrang was te voelen in de groep. Al waren de meeste er niet om te winnen om gewoon om het een keer mee te maken. Onze groep was de tweede die reden/gleden en we hadden een tijd van 1.03,23 want nog een redelijk lange tijd eerste stond maar we zijn uiteindelijk 4de van 12 groepen geworden.

Daarna was het nog een uur rijden naar het hotel dus het was al 20 uur toen we aankwamen bij het hotel in Gjovik. Dus snel onze spullen dumpen in de kamers en op naar een restaurant om iets te eten. Ik had een heerlijke spinazie tortillini met kip.

Toen ik terugkwam van het eten ging mijn pyjama gelijk aan maar toen kwam ik erachter dat ik meerdere grote bloed uitstorting had op mijn kont en bovenbenen.