Zombie day - Reisverslag uit Nacka, Zweden van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Zombie day - Reisverslag uit Nacka, Zweden van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Zombie day

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

23 Juli 2017 | Zweden, Nacka

Dit was mijn off dag. Ik werd om 8 uur wakker van mijn wekker om om 9 uur klaar te zijn zodat ik op tijd beneden was om met de bus mee te gaan. Toen ik wakker werd na ongeveer 5 uur of slaap voelde ik me best okay. Dus ik kleed me aan en ga naar beneden om te ontbijten. De laatste dagen kreeg ik 's morgens niks anders door mijn keel dan yoghurt dus ook vandaag niet. Daarna ben ik mijn tanden gaan poetsen en heb ik nog even op mijn bed gezeten.

Om 9.15 was ik beneden om met de bus Stockholm in te gaan. De meeste mensen waren vreselijk hang-over en moe. Dus ongeveer de helft van de mensen waren niet eens beneden om 9.15 dus het was heerlijk rustig in de bus. Vanaf dat moment begon ik me slechter en slechter te voelen. Lichte hoofdpijn en misselijk. Het eerste wat we deden van de Vasa museum. Wat praktisch een museum om een boot heen is die maar 200 meter gevaren heeft voor hij zonk naar de bodem en het is een grote trots van Zweden.

De museum was prachtig en de boot ook maar ik was er gewoon niet. Ik was letterlijk aan het slaapwandelen door het museum achter de andere mensen aan en ik luisterde eigenlijk maar half naar de tour guide. We hadden daarna nog wat tijd om rond te lopen voor we weer weggingen met de bus. Sommige mensen gingen ons hier verlaten en die moesten we afzetten bij het centraal station en daarna gingen we door naar Gamla Stan, de oude stad om daar nog wat rond te lopen.

Bij het centraal station had ik weer een kleine meltdown en toen we bij Gamla Stan waren werd het erger gemaakt door dat een reisgenootje in paniek raakte dat ze alleen door de stad moest lopen (Ze is heeft een handicap). Ik ben samen met haar en Debora naar een eetcafé gegaan om koffie te drinken en wat cake, ook wel Fika genoemd hier. Dat is wat ik nodig had. De koffie gaf me de energie om de dag redelijk normaal door te komen. Rond 1 uur kwam er nog iemand bij en daarna zijn we met zijn vieren naar het nobel museum geweest, maar eerst 5 minuten van de changing of the guards gezien. Het was vast heel cool maar het was zo druk dat je niks zag.

Het museum was super interessant en we zijn er bijna 2 uur binnen geweest. Daarna hebben we nog even in de tuin gezeten. En hebben we afscheid genomen van Debora. Ze nam een Uber naar de haven voor de boot naar Riga. Lisa ging haar eigen weg weer en ik heb met Chenelle op het plein gewacht tot de bus kwam in het zonnetje.

Om 16.30 waren we weer in het hotel ik heb letterlijk niks gedaan. Mijn kamergenoten waren er nog niet dus ik had de kamer voor mij alleen. Ik heb een nieuw bed geregeld en mijn koffer gesorteerd. Ik heb gedoucht en daarna begon ik mij eindelijk een beetje beter te voelen. Ik was de hele dag nog misselijk. Ik begon weer een beetje hongerig te worden dus daar was ik echt blij om.

Om 19.30 hadden we eten beneden en ik had echt honger. En ik kon er eindelijk weer een beetje van genieten na de zere keel en de verstopte neus dagen. Op een gegeven moment ging iedereen ineens uit het restaurant weg dus toen moest onze tafel ook maar even kijken en het bleek dus dat een paar van de jongens een gefermenteerde vis hadden gekocht en dat gingen ze proberen buiten. Het was uiteindelijk een show van een half uur met een heleboel gelach en dichtgeknepen neuzen.

Ik heb het geprobeerd en het smaakt beter dan dat het ruikt. Maar het komt nu telkens naar boven. Wat echt smerig is. Ik had nog wat cake met 3 andere in hun kamer nu zit ik hier te schrijven. En ben ik een soort van aan het wachten tot mijn kamergenoten weggaan of stil zijn...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 12904

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: