Koude handen - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Koude handen - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Koude handen

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

25 Februari 2018 | IJsland, Reykjavik

De dag begon lekker. Ik ben de hele nacht om de 1,5/2 uur wakker geworden om naar de wc te gaan. Ik had mega buikkramp maar ik heb de ochtend gehaald. En bij het ontbijt met moeite iets maar binnen gewerkt.

We hadden vandaag een vrij actieve dag voor de boeg dus ik was een beetje bang dat ik niet mee zou kunnen aangezien ik toch nog wel erg veel last had van kramp. Dus dat aan de reisleider vertelt en hij zei dat we wel even langs een supermarkt gingen zodat ik cola kon halen (en andere ook andere dingen). Dus ik heb mijn tas verder ingepakt. Ik zat naast Harm zodat ik kon aangeven als het niet meer ging zodat hij eventueel een stop zou kunnen inlassen.

De extra stops waren niet nodig want mijn darmen begonnen een klein beetje te kalmeren en we stopte genoeg. Eerst bij de supermarkt en daarna door naar een geiser Geysir en Strokkur. Het rook heerlijk naar zwavel en eens in de zoveel tijd barste hij uit. Een mooi en leuk gezicht en vooral de geschokte geluiden er omheen deden het hem. Na 1,5 uur reden we een kwartiertje verder naar een waterval Gullfoss.

Prachtig maar zo koud want de wind was ondertussen aangewakkerd en we stond vrij hoog. Na een uur prachtige foto’s maken was het weer tijd om te gaan. Ik had ondertussen al wat cola op en zelf een banaan op en ik begon we al wat beter te voelen. Ik zat nog steeds voorin dus ik kon alles prachtig zien vanuit het voorraam.

Onderweg nog even gestopt bij een klein meertje met smeltwater.

Na weer een eindje rijden kwamen we bij de golden circle. In het Thingvellir national park ligt een wandel pad naar een waterval Öxarárfoss en door de kloof heen die over IJsland ligt. Deze 2 platen schuiven elk jaar 2 cm uit elkaar. Het begon ondertussen al aardig koud te worden en het pad was niet altijd even goed begaanbaar. Zeker met schoenen met versleten zolen van het niet altijd even leuk om ergens te lopen. Door de kloof ga je omhoog en daar om je bij een uitkijkpunt uit. Je zit zo de gehele kloof, de waterval en het gehele dal.

De wind was hier mega sterk dus we hebben een aantal minuten hard gelachen terwijl we met de wind speelde. Ondertussen werd het duidelijk dat we nog steeds geen koffers hadden en dat we morgen dan maar weer kleding bij moesten kopen aangezien we morgen vertrekken naar het noorden van het eiland.

Na de reis terug naar het guesthouse hebben we nog gezellig gegeten met zijn alle en daarna hebben we 30 seconds gespeeld.

Mijn buik borrelt nog steeds maar ik heb niet meer zo’n kramp. Nu maar hopen dat ik vanavond een stuk beter slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 12873

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: