On the move - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu On the move - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

On the move

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

02 Maart 2018 | IJsland, Reykjavik

Weer een dag en weer gaat de wekker te vroeg. De nacht was weer kort dus ik hijs mezelf uit bed en kleed me aan. Ik had alles weer klaar gelegd zodat ik gisteren mijn koffer al deels kon inpakken. Lenzen in en naar het ontbijt. Het was weer de basis zoals altijd. Heerlijk geroosterd broodje met kaas, ham en komkommer en vandaag een bakje conflakes erbij. Kopje thee en sap om wakker te worden en binnen 30 minuten zijn we weer klaar en kunnen we verder met de koffer inpakken.

De rit naar Reykjavik is ongeveer 4 uur rijden maar we stoppen onderweg natuurlijk een paar keer. Ik was weer voorin gaan zitten want ik mocht weer DJen van iedereen. Maar de muziek viel een beetje anders vandaag. Ik kreeg veel verzoeknummers waardoor het geluid telkens hard-zacht-hard-zacht ging en op een gegeven moment was het klaar. We hebben wel nog even genoten van de naam liedjes voor we stopte bij een krater.

Het waaide weer flink boven en de weg erheen van een erg steile trap met hier en daar wat ijs. Omhoog ging dat prima maar we moesten ook nog naar beneden. Uiteindelijk lukte dat ook weer en we reden verder in stilte in de bus tot de volgende stop. De supermarkt voor snoepjes en een laatste plaspauze voor we het laatste uur ingingen in de bus.

Tegen half 4 kwamen we aan bij het guesthouse en toen hebben we spullen gedropt en Reykjavik ingegaan met een groepje om souvenirs te scoren. Wat nog redelijk is gelukt bij de meeste. Ik ben met Rosanne nog even terug naar de kamer gegaan voor we naar het restaurant gingen voor het eten.

Het eten was weer prima. We gingen naar het restaurant van de tweede avond en daar hebben we ongeveer 2 uur gezeten tot we teruggingen om toch nog een paar uurtjes te kunnen slapen. Koffer bijna helemaal ingepakt voor ik ga slapen zodat ik morgenochtend minder hoef te doen om half 3 ’s morgens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 12883

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: