Berlin check - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Berlin check - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Berlin check

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 Juli 2017 | Duitsland, Berlijn

De wekker ging vanmorgen om 5.30. Al werd ik pas wakker om 5.44. Snel opkleden en met de koffer naar beneden waar ik snel een appel naar binnen heb gewerkt. Om 6.16 zaten we in de auto en vertrokken we vanuit Velsen-Noord. Meer dan 6 uur te gaan. Let's do this.

Eerste koffie break en plaspauze om 8 uur en snel weer door. De aankomsttijd van 12.35 was ondertussen 12.51. Ongeveer een half uur na de stop waren we Nederland uit. En begonnen de wegopbrekingen in Duitsland. Vrachtwagens die elkaar inhangen op een 2 baans weg waar geen snelheidlimiet is maakte de mood er niet beter op. Om 10 uur hadden we onze 2de plaspauze waar we vrij snel weer wegwaren met iets te knabbelen voor in de auto, 13.05 gaan we aankomen. Om 12.30 hadden we een lunch break voor we het laatste stuk naar Berlijn door te kachelen.

Iets voor 14en checken we in en gaan we naar onze eigen kamer. Ik naar de mijne en mijn ouders naar die van hun om om 14.30 weer beneden te staan om de stad te verkennen.

In ongeveer 5 uur hebben we eigenlijk bijna de hele stad doorgelopen. Beginnend bij check point Charlie. Even snel een foto van de soldaten en weer door. Alle verhalen bij het stukje muur wat er nog staat maakt alle dingen die je al weet nog erger. De half afgebrokkelde muur was indrukwekkend om te zien.

Ook de brandenburger tor en de reichstag kunnen niet overgeslagen worden. De lucht maakte de foto's ondertussen alleen maar mooier. We zijn zelfs nog even bij de Ritter Sport winkel geweest. Maar daar was het te druk om onze eigen reep te maken dus dan maar een paar gekocht.

Ondertussen was het etenstijd en hebben we een restaurantje gezocht om te eten. Het was weer veel te veel en veel te lekker. Alexander platz nog even bekeken voor we terug gingen naar het hotel/hostel.

Ik heb nog even kennis gemaakt met een aantal van mijn reisgenoten en nu is het tijd om te slapen. Morgen stappen we om 7 uur op de bus richting Kopenhagen en gaat het avontuur echt beginnen.

(De foto's komen morgen of later)