Jump - Reisverslag uit Hellesylt, Noorwegen van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Jump - Reisverslag uit Hellesylt, Noorwegen van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Jump

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

20 Juli 2017 | Noorwegen, Hellesylt

De dag begon weer zoals altijd. Uit bed, aankleden en op naar het ontbijt. Sommige mensen hadden besloten vannacht om 4 uur naar de zonsopgang te kijken. Ik wilde het ook wel maar toen mijn wekker om 4 uur ging was ik van nee. Nee dit gaan we niet doen, dus ik heb mij omgedraaid en ik ben verder gaan slapen. En toen ging de wekker weer om 7 uur.

Vandaag was weer een rondreisdag met een aantal stops. De eerst na 10 minuten bij een waterval waar weer een aantal foto’s en een heleboel selfies zijn gemaakt door iedereen. Daarna waren we onderweg naar een uitkijkpunt over de fjords. Dus de grote bus vol mensen moest de berg op en daarna ook weer af ook vrije smalle weggetjes en scherpe haarspeld bochten maar alles is goed gegaan.

Het uitzichtpunt was geweldig. Maar daarom ook erg druk. Het was bijna een gevecht om bij het uiterste van het uitkijkpunt te komen. Maar iedereen heeft zijn foto’s kunnen maken en is weer blij weggegaan. Daarna gingen we door de langste tunnel van Europa. 24,5 km lang en we hadden een feestje in het midden (we hebben een groepsfoto gemaakt nadat Hayley binnen de muziek mega hard had gezet).

Hup de bus weer in en verder. Het duurde 20 minuten om er doorheen te rijden en dan de 5 minuten middenin waar we stil stonden. We moesten nog een klein stukje rijden naar de ferry die ons naar ons lunchadres bracht. Na de ferry was het weer een klein stukje rijden naar Bøyabreen. De glacier waar we onder gingen eten.

Sommige hadden wat natuurlijk water uit het riviertje gehaald, waaronder ik en we konden naar het meer toe onder de glacier. Waar toevallig ook koeien stonden. Dus iedereen was meteen hyped up. Een uur en 15 minuten later was het weer tijd om te gaan. Verder door de fjords naar ons hostel.

We hebben nog 1 stop gemaakt voor we bij het hostel aankwamen. Een stop in een kleine dorpje waar we boodschappen konden doen, aka alcohol inslaan voor de meeste en Joao (Chaffeur) even kon tanken.

Het hostel is best okay. De kamers zijn prima en we hebben weer een geweldig uitzicht. Uitkijkend over de fjords. Helaas is het weer voor maar 1 nachtje. Iedereen had snel diner en daar gingen we. Polar plunch #3, jumping off the diving tower.

Ik was een van de eerste helemaal boven aan, 10m hoog misschien meer. En de eerste die sprong van zo hoog. Ik landde alleen een beetje raar op het water. Dus nu zijn mijn kont en bovenbenen heerlijk rood en pijnlijk. Maar ik heb het gedaan en ik ben weer een ervaring rijker.

Nu snel douchen en dan trivia night. Woohoo. Oh het douchewater was koud trouwens en het internet is crap... Zo geen foto's. Uploading dit met data..

  • 20 Juli 2017 - 21:49

    Cindy:

    Vet gaaf! Jammer de landing maar zeer stoer.

  • 22 Juli 2017 - 15:12

    Evelien Zoon:

    Ho, ziet er allemaal goed uit,
    Volgende keer springen wij samen 10m naar beneden,
    Nog fijne dagen en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 12911

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: