The real driving day - Reisverslag uit Nacka, Zweden van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu The real driving day - Reisverslag uit Nacka, Zweden van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

The real driving day

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

22 Juli 2017 | Zweden, Nacka

Hier is mijn verslag van gisteren. Het is een late avond geworden en weer een vroege ochtend dus ik heb nu pas tijd om te schrijven (23 juli 18.12).

We vertrokken uit Gjovik rond 7.45. We hadden eindelijk een heerlijk hotel met ruime kamer en twin share. Dus de meeste mensen zaten maar met zijn tweeën op een kamer wat heerlijk was voor een keertje en het ontbijt was fantastisch. Gewoon fantastisch en even goed om op te laden. We hadden een lange rit dag voor de boeg naar Zweden.

Binnen een uur hadden we de fjords verlaten en reden we op het 'platte' land van Noorwegen en net voor de stop na 2,5 uur rijden hadden we Noorwegen verlaten en begaven we ons in Zweden. De eerste stop was bij een winkelcentrum waar we onze laatste Noorse Kronen uit konden geven en gelijk Zweedse konden pinnen. Ik zat letterlijk aan Debora vastgeplakt de hele dag en ik weet 100% dat ze het geweldig vond. Na een stop van ongeveer 45 minuten gingen we weer door. Veel mensen met plastic tasjes van de supermarkt of van een kleding winkel.

Toen was het weer tijd voor een korte geschiedenis van Zweden, zoals Hayley dat ook bij de andere landen had gedaan. En zelfs de geschiedenis van Eurovisie. Daarna was het film tijd en hoe kon het ook anders. Mamma Mia! werd gedraaid in de bus met de muziek van de Zweedse band ABBA. Ik denk dat de helft van de bus ondertussen in slaap was gevallen en niet eens meer aan het kijken was. Na weer 2,5 uur rijden stopte we weer bij een winkelcentrum. Deze was een stuk kleiner. Lunch break check.

De laatste rit was een stuk korter. We keken de rest van de film en zaten daarna gewoon nog een beetje in de bus tot we bij het hotel aankwamen rond 17 uur. Waar we ongeveer 1,5 uur hadden om ons klaar te maken voor de night out. Ik zit weer met 2 mensen op een kamer waar ik eigenlijk niet mee op een kamer wil maar ik overleef het wel. Ze doe al een iets aardiger. In de bus Hayley vertelde ons nog wat dingen en begon afscheid te nemen van de mensen die ons gingen verlaten morgen en ik kon het gewoon niet meer inhouden. De tranen begonnen te lopen en ik wist gewoon dat dit niet de eerste keer zou zijn in de aankomende dagen.

We hadden eerst Zweedse meatballs met een groot deel van de groep. Ze waren goed maar het deed me wel denken aan de gehaktballen thuis. Daarna kwamen er nog een aantal mensen bij en gingen we naar de Ice bar. Dit was een speciale ervaring. Een bar gemaakt van ijs, waar je uit ijsglazen je cocktail drinkt. Dit was mijn eerste drankje van de avond. Na 40 minuten moesten we helaas weer weg maar de avond was nog niet over.

We namen afscheid van een deel van de groep die terug gingen naar het hotel en daarna gingen we door naar de cocktail bar/nachtclub. Tijdens het wandelen vertelde ik aan Debora dat ik nog nooit echt uit was geweest en of naar een nachtclub en tijdens het wandelen ging het de ronde en ineens wist de helft van de groep het. Wat ik niet heel erg vond maar de reacties waren eigenlijk nog grappiger.

Toen we bij de club aankwamen was hij nog niet open dus we stonden allemaal boven met drankjes. Waar ik als eerst een tequilla shot aangesmeerd werd. En ik had mijn tweede drankje pas weer beneden en dat was ook de laatste voor ik naar het hotel ging. Het dansen was leuk maar het kijken naar dronken mensen is leuker.

We gingen om 00.30 met zijn vieren met een Uber naar het hotel om naar bed te gaan. Ik had nog lekker de kamer voor mij alleen dus ik heb alle tijd genomen om me klaar te maken voor bed waardoor het uiteindelijk 2.30 was voor ik ging slapen. Op dat moment voelde ik mij redelijk goed. Mijn bed alleen iets minder. Ik had hem namelijk gesloopt voor ik ging slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 12892

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: