Going back home - Reisverslag uit Velsen, Nederland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Going back home - Reisverslag uit Velsen, Nederland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Going back home

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

27 Juli 2017 | Nederland, Velsen

De dag begon goed. Ik werd rond 9 uur voor de tweede keer wakker in een donkere kamer waar pas 1 iemand wakker was. Ik heb me zachtjes klaargemaakt om de deur uit te gaan. Ik had meer dan 7 uur geslapen na 13 nachten van maximaal 6 dus ik voelde me heerlijk vers en wakker.

Om 10.15 liep ik de deur van het hostel uit nadat ik nog 45 minuten klaar om te gaan op mijn bed had gezeten. Klaar voor een heerlijk ontbijtje voor ik bij de receptie wilde vragen of ik mijn spullen kon laten liggen omdat ik in principe nog een nacht heb geboekt. Maar de bagelbar deed er zo lang over on überhaupt een bestelling op te nemen dat ik weg ben gegaan zonder iets te bestellen.

Ik kon mijn spullen laten liggen en ben opzoek gegaan naar iets te eten. Ondertussen was het bijna 11 uur en ik begon al aardig honger te krijgen. Ik heb uiteindelijk iets bij de 7/11 gekocht. Een lekker broodje met kip en pesto en een fruitsapje. Wandelend door de winkelstraat genoot ik van mijn broodje en muziek. Ik voelde me eindelijk weer een beetje beter. Even geen heimwee of tijdslimieten, gewoon genieten van de stad op mijn eigen tempo.

Ik heb een aantal souvenirs gekocht en nog meer gewandeld door de stad. Het weer wist niet wat hij wilde. Zon, regen, bewolkt en dan weer zon. Maar het was nog steeds warm dus ik liep heerlijk in mijn t-shirt en korte broek. Er keken wat mensen naar mijn mooie blauwe plekken maar dat kon mij niks schelen.

Ik heb een kijkje genomen bij de traditionele voedselmarkt. Het rook er heerlijk naar koffie, gebak en vis in alle hoekjes. In het midden, tussen de twee grote gebouwtjes was een open bloemenmarkt. Het was leuk om te zien en ik zou graag iets hebben meegenomen. Maar het was weer tijd om te gaan want ik had een vliegtuig die ik moest halen.

Toen ik aankwam ik het hostel heb ik nog even op mijn bed gelegen voor ik toch echt weg moest naar het vliegveld. Mijn vliegtuig ging pas om 16.35 maar je weet nooit wat je onderweg tegenkomt. Alles ging eigenlijk heel erg voorspoedig.

Ik was op het vliegveld binnen 30 minuten vanaf het vertrek van het hotel. Mezelf weer ingecheckt, koffer gedropt en door naar de douane. Het was dit keer een stuk drukker dan in Helsinki maar nog steeds te doen en het ging nog steeds vrij snel. Dus ik was lekker op tijd door de security check heen. En toen was het wachten tot ik een gate wist. Tijdens het lopen werd deze bekend.

Ik denk dat ik ongeveer 45 minuten heb gezeten voor het inchecken wat toen ook allemaal heel snel ging. De vlucht was maar 1 uur en 5 minuten dus dat was niks en ik zat helemaal achteraan aan het gangpad dus mijn stoel was snel gevonden.

Toen we geland waren duurde het alleen iets langer om eruit te gaan. Maar geen problwem want mijn koffer was er toch nog niet toen ik daar aankwam.

Rond half 8 zat ik heerlijk op de bank te wachten op het eten terwijl de eerst was alweer draaide.

Het was een leuke vakantie maar ik ben blij dat ik thuis ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 12897

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: