Change of plans - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 Juni 2017 | Spanje, Benalmádena

Voor vandaag hadden we een strand dagje gepland. Dus we hebben weer een beetje uitgeslapen voor we ons begaven naar het ontbijt beneden. Na het ontbijt kwamen we aan in de kamer om ons klaar te maken om te gaan. Bikini's aan en de handdoeken lagen klaar toen we besloten dat dat zonde was van onze dag. Dus gingen de bikini's weer uit en de handdoeken weer terug waar we ze vandaag hadden gehaald. De fles water gingen in de tas en we waren uit de deur. Op naar de bus om weer naar het andere deel van Benalmádena te gaan.

De busreis was een stuk beter dan gisteren al waren er nu wel wat Spanjaarden die in onze oren aan het schreeuwen waren. Maar die gingen er gelukkig eerder uit dan ons. Toen we bij onze halte waren was het nog een stukje lopen naar het kasteeltje waar we heen gaan. Nu is het berg af maar straks moeten we ook weer omhoog.

Voor €2 mag je Castillo de Colomares van dichterbij bekijken. Al kun je het niet echt een kasteel noemen. Het is meer een kunstwerk met een heleboel verschillende bouwstijlen op een hoopje gegooid. Het is leuk om te zien en er worden een heleboel mensen herdacht in de verschillende delen van het monument. Ook het uitzicht vanaf de berg ziet er goed uit. Het is gebouwd op een soort van klif en je kijkt over alle huizen heen zo naar de zee.

Na dit bezoek moesten we maar weer naar boven lopen. Het zweet stond ondertussen in onze bilnaad omdat we vol in de zon liepen. Dus was het weer tijd om een terrasje te pakken met een lekker koud drankje.

Na het drankje zijn we gezellig door het dorpje gaan lopen en kwamen we in een aantal gezellige straatjes uit. En uiteindelijk nog bij een kleine waterval. Toen we daarna terug kwamen bij de bushalte hebben we daar ruim een uur gewacht omdat er eerst geen bus kwam en daarna was hij vol. Gelukkig waren we niet de enige en hadden we het vermaak van een aanrijding die iets daarvoor was gebeurt. De motorrijder is meegenomen door de ambulance en de taxi-chauffeur reed later weer door nadat hij lang met de politie heeft gepraat en er foto waren gemaakt. Ook de donut was een goede vervanging van een gezondere lunch.

Eenmaal terug in het hotel hebben we nog even een snelle duik in het zwembad genomen voor het eten om toch nog even een klein beetje af te koelen en omdat we onze dagelijkse 10 baantjes moest zwemmen. Het eten was weer goed en we hebben afscheid genomen van onze vriend Billy, de restaurant bediende die ons elke dag weer aanblijft spreken. Hij heeft in ieder geval genoten van ons verblijf.

Daarna hebben we eigenlijk alleen nog maar op onze kamer gehangen enzo. En hebben we onze voorraad van eten en drinken weer een klein beetje kleiner gemaakt.