Hobbel de bobbel - Reisverslag uit Varmahlíð, IJsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Hobbel de bobbel - Reisverslag uit Varmahlíð, IJsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Hobbel de bobbel

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

26 Februari 2018 | IJsland, Varmahlíð

Vandaag begon de dag iets beter. De hele nacht heerlijk doorgeslapen dus ik werd redelijk fris wakker vanmorgen. Aangezien we nog steeds geen koffers hebben was de kledingkeuze niet moeilijk. Dezelfde bh weer onder mijn shirt want ik slaap ook al 2 dagen in mijn shirt, dezelfde broek en hetzelfde vest weer aan het gaan met die banaan.

Haren geborsteld en gevlochten nog even mijn gezicht gewassen en mijn lensen in en op naar het ontbijt. Dat ging er vandaag een stuk makkelijker in dan gisteren. Broodjes voor vandaag gesmeerd en weer naar boven op de tas in te pakken. Dit stond eigenlijk al bijna helemaal klaar.

Met zijn alle weer in de bus om richting het noorden te rijden. Harm had ondertussen het koffer stokje even doorgegeven aan de reisorganisatie aangezien wij de hele dag onderweg zouden zijn en zij dan misschien iets verder konden komen.

De eerste stop was bij een shopping mall om nog wat benodigheden in te slaan. Ik ben met Rosanne eigenlijk meteen naar de H&M gegaan en daar hebben vooral veel lagen ingeslagen. Nieuw vest, t-shirt, lang t-shirt, onderbroeken, sokken, hempje, malliot en een pyjama later stonden we weer buiten en waren we ruim 100 euro lichter. Maar we hadden nu wel weer wat nieuwe en warme kleding. (De koffer zou er misschien 1 dag later zijn maar ik zeg geen nee tegen gratis kleding shoppen.)

Daarna zijn we door gereden naar een waterval. Waar het mistens zo hard waaide als bij degene gisteren maar bij was zeker niet zo mooi. Al stortte het water hier wel echt naar beneden en kreeg je een flinke wild water baan. We glibberde weer terug naar de bus en reden verder naar een terrein waar we nog wat alcohol en andere dingen konden kopen.
Daar heb ik een leuke en vooral warme haarband gekocht omdat ik toch wel erg koude oren had elke keer door de wind. Met een leuk scandinavisch printje erop.

Daarna zijn we richting 1 van de uitsteeksels aan de noordkant van Ijsland gereden en de weg hobbelde heerlijk maar we hadden alles over voor de zeehondjes. En die waren het zeker waar. Heerlijk aan het luieren op de stenen en net aan het doen of wij er niet waren. En ze lieten ons nog best dichtbij komen want ik ben nog op de rotsen naar beneden geklommen om dichtbij te komen. Op de terugweg naar boven wist ik zeker dat mijn schoen het aan het begeven waren want mijn sokken werden steeds natter door de plasjes water en er zaten steentjes in mijn schoenen.

Daarna gingen we weer verder over de hobbel weg naar wat de Ijslanders de draak noemen. Wij zagen het er niet in maar het is een rots die in de zee staat. De wolken en de zon hebben ervoor gezorgd dat we wel wat leuke plaatjes hebben kunnen schieten.

We begaven ons weer op de hobbel weg voor het laatste stukje tot we terug op de goed geasvalteerde weg waren. Nog 50 minuten te gaan tor het guesthouse. Het begon ondertussen al donker te worden en de honger begon te komen in de groep.

Toen we bij het guesthouse aankwamen was het pikkendonker. Het was spullen dumpen in de kamer, snel even omkleden en naar de eetzaal voor het dinner. Ijslandse uiensoep en vis met rauwkorst en aardappel. Heerlijk. Zelfs ik die niet van vis houd heb 2 keer opgeschept. Met nog lekkere huisgemaakte Skyr met vruchtjes na was het een perfect dinner.

Na even een kopje thee na voor we de hottub in doken. OMG dat was even lekker. Even alle stress over die rot koffers van je af laten vallen.

Ondertussen hebben we vernomen dat sommige hun koffers terug hebben en dat in ieder geval alle koffers op het vliegveld zijn. Nu moeten ze alleen nog naar ons toe.

Alle foto's komen trouwens als ik weer een oplader heb. Mijn laptop begint aan zijn eindje te komen dus ik ben al aan het schrijven op mijn telefoon en laat mijn laptop even voor wat het is voor nu.

  • 27 Februari 2018 - 07:10

    Cindy:

    Wat een reis. Je hebt een belevenis die je nooit meer vergeet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Varmahlíð

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 12928

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: