Vroom vroom.. - Reisverslag uit Varmahlíð, IJsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Vroom vroom.. - Reisverslag uit Varmahlíð, IJsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Vroom vroom..

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

28 Februari 2018 | IJsland, Varmahlíð

Met de wekker een uurtje later dan gisteren zou je zeggen dat het lekker wakker worden is. Maar ik had per ongeluk de wekker voor dinsdag gezet en het is woensdag dus hij was helemaal niet afgegaan. Gelukkig werd in op tijd wakker en had ik nog een kwartier en had ik mijn kleding al klaargelegd gisteren. Frisse en schone kleding uit mijn koffer.

Ontbijtje was weer goed en daarna hadden we even een half uurtje tot we gingen wandelen naar een waterval. De 6de? deze week. Het zou ongeveer een uurtje lopen zijn over weilandjes met koeien en het terrein van de boeren. Met mijn wandelschoenen aan mijn voeten was ik er klaar voor.

We hadden alleen even niet gerekend op alle blubber en zachte paadjes. Maar het was te doen en ook de waterval was weer mooi. Reykjafoss ligt midden in een weilanden gebied dus je verwacht het daar niet helemaal maar het misstaat ook niet.

We hebben flink wat tijd bij de waterval gespendeert voor we weer terug liepen. En was ook een klein natuurlijk verwarmd badje. Niemand is daarin gegaan omdat we later op de dag naar een grotere zouden gaan.

Toen moesten we de wandeling weer terug maken en mijn enkels begonnen al aardig pijn te doen maar ik moest even volhouden. Bij het guesthouse was het omkleden en weer wegwezen we gaan sneeuwscooteren.

Dus skibroeken aan over de thermobroeken, warme sokken, handschoenen en natuurlijk de zwemspullen mee voor later. Voor we naar de scooters gingen moesten we even wat medicijnen ophalen voor degene zonder koffer bij de apotheek en bij het derde adres was het gelukt. Ze werden overal ergens anders heen gestuurd namelijk.

Het was daar vandaan nog een paar minuten rijden naar de opstapplaats van de sneeuwscooters. Er waren er vier die het eerder gedaan hadden dus die gingen eerst en de andere 4 achterop voor het eerste stuk tot we gingen wisselen. Maar eerst mochten we allemaal even voelen hoe het voelde. Flink bakbeest die sneeuwscooter.

Ik mocht achterop bij Erik. We waren de tweede in het rijtje achter de instructeur. Anneke reed voor ons het die hield het tempo flink hoog achter de instructeur. Lekker uitwaaien achterop was het niet want je moest constant kracht uitoefenen tegen de berg in en je buikspieren aanspannen om rechtop te zitten. Maar het was zeker mooi en eindelijk een flinke pak sneeuw op deze wintervakantie.

Het uitzicht was prachtig vanaf de scooters zo tussen de bergen. We zijn een aantal keren gestopt om wat foto's te maken en we wilde naar een uitzichtpunt maar de weg was niet goed begaanbaar dus Anneke en Thomas gingen onderuit met de scooter toen we er doorheen probeerde te komen. Dus door naar een andere route.

Ondertussen begon het heel zacht te sneeuwen. Ik zat nog steeds achterop de scooter en ik vond het eigenlijk wel prima. Dus we gingen nog weer een beetje verder de bergen in. Op een gegeven moment kwamen we een jochie van een jaar of 12 tegen op een scooter met zijn skies achterop die heerlijk de berg op tufte en later een scooter met een skier ernaast die vooruit getrokken werd. Geweldig om te zien.

We arriveerde op de pauzeplek om even wat te drinken. Dus alle scooters op een rijtje en naar boven klimmen, ik gleed natuurlijk weer uit in de sneeuw, daar was namelijk een kleine grot in de sneeuw gecreeërd. Super leuk om te zien. Koffie en chocolademelk erbij om even een beetje op te warmen. De kaarsje in de grot gaven het een leuk sfeertje.

Na het drankje moesten we natuurlijk ook weer naar beneden. En om het mezelf makelijk te maken dacht ik naar beneden te glijden. De eerste stuk ging prima maar toen kwam ik op een ijsstukje en knalde ik op mijn billen best hard op de grond. Niks aan het handje en weer opstaan.

Nu was het mijn beurt om te rijden op de scooter. Mijn zenuwen of het wel goed zou gaan waren snel vergeten en we gingen lekker rustig door de sneeuw heen. Het begon ondertussen iets harder te sneeuwen en dat belemmerde het zicht helaas een beetje maar we reden lekker door in een rijtje.

Als je netjes in het spoor bleef was het goed te doen. Maar zodra je er een beetje buiten kwam werd het zwaarder. En naarmate we langer bezig waren werd het sowieso zwaarder. We hebben de tour samen afgemaakt en hebben alles weer teruggebracht.

Daarna gingen we weer terug de bus in om naar een natuurlijke warm waterbron te rijden. Iedereen was een beetje uitgeteld en koud dus warmte was erg welkom. Er omkleden en rennen naar de bron was erg koud maar het water was heerlijk.

We hebben 40/45 minuten liggen dopperen voor we er weer uit zijn gegaan om ons om te kleden. Snel weer warme kleding aan en de bus in. Nu was iedereen helemaal uitgeteld. Het was bijna compleet stil in de bus op de terugweg naar huis.

Het eten was weer goed en we waren allemaal uitgeput aan het eten. En het spelletje 30 seconds was een beetje zwaar deze keer. Na 1 spelletje ben ik met Thomas en Rosanne de hot tub in gegaan om het nog even af te sluiten. En nu heb ik super gaar en klaar voor bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Varmahlíð

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 12923

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: