Fjords - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Fjords - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Fjords

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 Juli 2017 | Noorwegen, Vossevangen

Vandaag hadden we een inactieve dag die eigenlijk ook best intensief was. Ik begon met het ontbijt zoals altijd nadat ik mij had aangekleed. Ik had niet erg goed geslapen vannacht door alle geluiden om me heen. Maar ik voel me nu nog prima dus blijkbaar was het genoeg. Ik ga het nog een keer proberen vannacht.

Dus ontbijt en dan de laatste dingen in de koffer gooien en hup de kamer uit. Ik zat nog steeds met dezelfde kamergenootjes waar ik een soort van de kriebels van kreeg. Dus dat is misschien ook wel waarom ik niet lekker geslapen heb. Ik ontmoette Rita met wie ik hiervoor in een kamer zat bij de receptie en liepen samen naar de bus.

Koffers erin en gaan met die banaan. Toen iedereen weer in de bus zat, gingen we er vandoor. We hebben een lange rit met een aantal mooie en nuttige stops voor de boeg. De eerste al na 10 minuten, de olympische skijump van Oslo. We waren er voor ongeveer 3 kwartier. En op de bus weer in.

Na iets meer dan een uur zijn we bij een meer gestopt voor een paar minuten om een aantal foto's genomen en weer een uur later weer. Ondertussen waren we al 1000m NAP en we gingen alleen nog maar meer omhoog.

Weer een uur later zijn er gestopt voor lunch voor een uur. Heerlijk crackers eten in de zon tussen de fjorden in Noorwegen. Het klinkt een beetje als een droom. Na de lunch plek zijn er nog 3 keer gestopt voor we bij het hostel aankwamen.

2 keer voor de sneeuw. Sommige mensen hadden nog nooit echte sneeuw gezien en werden zelfs een klein beetje emotioneel. Ik was leuk om te zien. Ik heb zelfs een soort van sneeuwengel gemaakt en mensen waren sneeuwballen naar elkaar aan het gooien. De laatste stop was bij een waterval. Een zeer mooie waterval.

Het laatste stuk rijden was gevuld met tunnels, water en wow-momenten. Noorwegen is zo prachtig. Alle natuur, zelfs ik heb nog nooit zoveel gezien. Bij het hostel hebben we onze koffers gedumpt en we konden bijna meteen aanschuiven bij het diner, Tortilla's. Het smaakte naar de hemel. Zo goed en precies wat ik nodig had.

Daarna hadden we de polar plunge #2 en morgen #3. Het water was eigenlijk best wel lekker en het weer ook. Dus we zijn daarna gaan kanoën. En nu is het eigenlijk tijd om te slapen.. Maar eerst even de foto's doen.

  • 20 Juli 2017 - 06:27

    William:

    Wat een gave verhalen, ben zeer benieuwd naar. Alle foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 12921

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: