Well dat was niet helemaal gepland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu Well dat was niet helemaal gepland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Melissa Zoon - WaarBenJij.nu

Well dat was niet helemaal gepland

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

24 Februari 2018 | IJsland, Reykjavik

De wekker ging toch wel weer een beetje vroeg. Om 8 uur moest ik eruit zodat ik om half 9 de deur uit kan. De misselijkheid van gisteren is maar een klein beetje verdwenen dus ik werk beneden met moeite 2 crackers met smeer paté naar binnen voor ik weer naar boven ga om me aan te kleden.

Iets over half 9 rijden we weg uit de straat richting Schiphol. De plek waar ik mijn reisgenoten voor het eerst echt ga ontmoeten. De spanning is er maar ik heb er zeker ook weer heel veel zin in. Ik heb een paar keer heen en weer gelopen tot ik de groep gevonden heb. 8 mensen met 8 verschillende achtergronden. Ik denk dat dit wel een leuke reis gaat worden.

Na een tijdje in de rij te hebben gestaan werden we verwezen naar een andere incheckbalie. Er was namelijk een stroomstoring en sommige balies deden het niet. Nadat we daar ook weer een hele tijd hebben stil gestaan kwam er eindelijk een beetje beweging in. Ik had nog even een stress momentje omdat ik mijn portemonnee kwijt dacht te zijn. We hebben uiteindelijk 1,5 uur in de incheckrij gestaan voordat we aankonden sluiten in de rij van de douane.

Daar hebben we uiteindelijk ook nog wel even gestaan maar het ging een stuk sneller dan de eerste rij. Toen we door de douane heen waren hadden we nog 20 tot het vliegtuig ging vertrekken dus zijn we maar snel doorgelopen. En waren we mooi op tijd bij het vliegtuig.

Helaas duurde het nog iets langer tot we daadwerkelijk gingen vertrekken. En stegen we op met een vertraging van ongeveer 50 minuten. De vlucht ging voorspoedig tot het einde toen er een klein beetje turbulentie was boven IJsland waar we doorheen moesten. Ondertussen was de misselijkheid een beetje weggetrokken dus ik hoopte dat het ziek zijn over was.

Het was nu al een avontuur maar het werd nog leuker want we hadden geen koffers toen we in IJsland aankwamen. Het vliegtuig is vertrokken zonder koffers van alle 222 passagiers door de stroomstoringen binnen Schiphol. Waardoor dus alles door elkaar liep.

Na de ontmoeting met reisleider Harm was het eerste wat we gingen doen onderbroek, toiletspul en pyjama’s halen bij de supermarkt iets verderop voor we richting het guesthouse gingen. Daar aangekomen zijn we even neergeplof voor we Reykjavík in gingen met zijn 8en.

Na een flinke wandeling door de stad en een trip naar de apotheker streken we neer in een restaurant waar Harm al op ons zat te wachten. We hebben daar heerlijk gegeten, gedronken en gekletst en waren rond 21.30 weer terug in het guesthouse.

De douche ingekropen en toen mijn gedragen shirt weer aan voor ik mijn bed in kroop. Mijn buik was ondertussen flink aan het rommelen van de late maaltijd die we net gegeten hadden.

  • 26 Februari 2018 - 06:13

    William:

    Gelukkig hebben jullie allemaal niets, dus stikken jullie lekker tegen elkaar aan.
    Maar is vervelend en hopelijk komt het gped alkemaal.
    Goed om te horen dat her een leuke groep is, gebieten verder dn koop de spulken die je nodig hebt!
    Groet Pa & Ma

  • 26 Februari 2018 - 11:19

    Ger En Evelien:

    Hallo Melissa,

    Jammer van het ongemak met jullie bagage.
    Gelukkig treft het jullie allemaal.
    Geniet van alle indrukken die je opdoet.

    Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Melissa

Een 22-jarig meisje die de wereld graag verder wil ontdekken en dat wil delen met de mensen die het willen weten.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 12933

Voorgaande reizen:

22 Mei 2022 - 05 Juni 2022

We mogen weer

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Avontuur samen alleen

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Scandinavian goods

14 Juni 2017 - 21 Juni 2017

Lekker bijkleuren voor de echte zomer

Landen bezocht: